Serwis wykorzystuje pliki cookies » szczegóły doty. plików cookies
Deklaracja dostępności cyfrowej dla serwisu
wersja dla niedowidzących Wersja dla niedowidzącychmapa strony Mapa strony
Kliknij, aby przejść na Stronę Główną Biuletynu Informacji Publicznej Kliknij, aby przejść na Stronę Podmiotową Biuletynu Informacji Publicznej
 

 EFQM

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

STAROSTWO POWIATOWE w Kłodzku

Strona internetowa instytucji: http://www.powiat.klodzko.pl/

Strona główna BIP: www.bip.gov.pl

 
 

Dane o wydziale

Powiększ tekst Pomniejsz tekst

Oświaty (OSW)

Opis:

Dane adresowe: Starostwo Powiatowe ul. Okrzei 1, 57 - 300 Kłodzko


Godziny urzędowania:


poniedziałek - piątek: 7.30 - 15.30


Funkcje:


Dyrektor Wydziału mgr inż. Anetta Kościuk,  pokój 212, tel. 865-75-06,e-mail: a.kosciuk@powiat.klodzko.pl


Referat ds. organizacji i zarządzania placówkami oświatowymi


Kierownik Referatu ds. organizacji i zarządzania placówkami oświatowymi- mgr Ewa Piszczek, pokój 210, tel. 865-75-26, e-mail: e.piszczek@powiat.klodzko.pl


Podinspektor ds. nadzoru nad szkołami i placówkami oświatowymi - mgr Marta Kochmańska, pokój 211, tel. 865-75-18, e-mail: m.kochmańska@powiat.klodzko.pl


Podinspektor ds. nadzoru nad szkołami i placówkami oświatowymi - inż. Sylwia Tronina, pokój 211, tel. 865-75-18, e-mail: s.tronina@powiat.klodzko.pl


Inspektor ds. informacji oświatowej i nadzoru nad niepublicznymi placówkami oświatowymi - mgr Jowita Goszcz, pokój 211, tel. 865-75-18, e-mail: j.goszcz@powiat.klodzko.pl


Inspektor ds. finansowania publicznych i niepublicznych szkół i placówek oświatowych - mgr Agata Piętka, pokój 210, tel. 865-75-26, e-mail: a.pietka@powiat.klodzko.pl


Referat ds. wspólnej obsługi finansowej placówek oświatowych


Główny Księgowy mgr Elżbieta Staszków, tel. 865-75-70, e-mail: e.staszkow@powiat.klodzko.pl


Inspektor ds. finansowania publicznych placówek oświatowych- Violetta Dobosz-Skowronek, tel. 865-75-70, e-mail: v.skowronek@powiat.klodzko.pl


Inspektor ds. obsługi finansowo-księgowej- Adela Bohacz, tel. 865-75-85, e-mail: a.bohacz@powiat.klodzko.pl


Inspektor ds. obsługi finansowo-księgowej - Małgorzata Calów, tel. 865-75-85,e-mail: m.calow@powiat.klodzko.pl


Inspektor ds. obsługi finansowo-księgowej - Ewa Jankowska-Morawicka tel. 865-75-85, e-mail: e.morawicka@powiat.klodzko.pl


Inspektor ds. obsługi finansowo-księgowej - Urszula Kaczmarek, tel. 865-75-85, e-mail: u.kaczmarek@powiat.klodzko.pl


Inspektor ds. obsługi finansowo-księgowej- Ewa Kulesza, tel 865-75-95, e-mail: e.kulesza@powiat.klodzko.pl


Referent ds. obsługi finasowo-księgowej - Agnieszka Raczak, tel. 86575-85, e-mail: a.raczak@powiat.klodzko.pl


Inspektor ds. obsługi płacowej - Małgorzata Jankowiak, tel 865-75-10, e-mail: m.jankowiak@powiat.klodzko.pl


Referent ds. obsługi płacowej -Irena Ryba, tel.865-75-10, e-mail: i.ryba@powiat.klodzko.pl


Referent ds. obsługi płacowej - Daria Olchowik-Świerk, tel.865-75-10, e-mail: d.swierk@powiat.klodzko.pl


 Referent ds. obsługi płacowej - Mariusz Dusza, tel.865-75-10, e-mail: mdusza@powiat.klodzko.pl


 


 


Zadania wydziału:


1) w zakresie nadzoru nad szkołami i placówkami oświatowymi, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kłodzki:


a) realizacja polityki oświatowej kreowanej przez władze powiatu, w tym opracowywanie na polecenie Zarządu Powiatu projektów strategii rozwoju oświaty i jej nowelizacji, programów oświatowych w zakresie podnoszenia poziomu kształcenia i wychowania w szkołach i placówkach prowadzonych przez powiat kłodzki i innych projektów,


b) prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, prowadzeniem, przekształcaniem i likwidacją szkół i placówek publicznych, dla których organem prowadzącym jest powiat kłodzki,


c) opracowywanie projektów pierwszych statutów dla nowo zakładanych i przekształcanych szkół i placówek publicznych, dla których organem prowadzącym jest powiat kłodzki,


d) sprawowanie nadzoru nad działalnością szkół i placówek oświatowych w zakresie spraw organizacyjnych i administracyjnych,


e) współpraca z nadzorem pedagogicznym,


f) opracowywanie na polecenie Zarządu Powiatu projektów wytycznych do przygotowania arkuszy organizacyjnych dla szkół i placówek, dla których organem prowadzącym jest powiat kłodzki,


g) analiza i weryfikacja projektów arkuszy organizacyjnych szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest powiat kłodzki, pod kątem zgodności z przepisami oświatowymi oraz wytycznymi Zarządu Powiatu, oraz przestawianie ich do zatwierdzenia Staroście,


h) kontrola realizacji zapisów w arkuszach organizacyjnych szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest powiat kłodzki,


i) nadzór nad realizacją elektronicznego naboru do szkół,


j) współdziałanie z Powiatową Radą Rynku Pracy przy określaniu zadań rekrutacyjnych dla szkół zawodowych,


k) gromadzenie, analizowanie i aktualizacja dokumentów dotyczących organizacji szkół i placówek prowadzonych przez powiat, w tym statutów tych jednostek,


l) oprowadzenie spraw dot. opiniowania wniosków o zatrudnianie zastępców dyrektorów szkół i placówek, dla których organem prowadzącym jest powiat kłodzki,


m) określanie zasad i proponowanie Zarządowi Powiatu sposobu rozdysponowania środków na dokształcanie nauczycieli,


n) załatwianie skarg i interwencji związanych z funkcjonowaniem szkół i placówek oświatowych, z wyjątkiem skarg na dyrektorów,


o) opracowywanie projektów dotyczących zasad przyznawania pomocy zdrowotnej dla nauczycieli,


p) prowadzenie zbioru danych dotyczących Systemu Informacji Oświatowej, w zakresie właściwym dla powiatu,


q) prowadzenie spraw dot. dokonywania oceny dyrektorów szkół i placówek oświatowych oraz wnioskowanie o nagrody Starosty dla dyrektorów,


r) prowadzenie spraw związanych z nadawaniem nauczycielowi kontraktowemu stopnia nauczyciela mianowanego,


s) dokonywanie okresowych kontroli w szkołach i placówkach oświatowych w zakresie prawidłowego dysponowania przyznanymi placówce środkami budżetowymi, prawidłowości gospodarowania mieniem i przepisów dotyczących organizacji pracy placówki,


t) kierowanie dzieci i młodzieży do placówek oświatowo-wychowawczych,


u) współdziałanie z Wydziałem Organizacyjnym w zakresie przeprowadzania konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest powiat kłodzki,


v) czasowe przeniesienie nauczyciela do pracy w innej szkole lub placówce,


w) wyznaczanie zadań rekrutacyjnych dla szkół i placówek, dla których organem prowadzącym jest powiat kłodzki,


x) przygotowywanie materiałów na posiedzenia komisji stałych Rady Powiatu Kłodzkiego zgodnie z zatwierdzonymi na dany rok planami pracy komisji,


y) przygotowywanie projektów uchwał w zakresie realizacji zadań oświatowych zgodnie z obowiązującymi przepisami.


2) w zakresie nadzoru nad szkołami i placówkami niepublicznymi:


a) prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych,


b) prowadzenie kontroli szkół i placówek niepublicznych zgodnie z zasadami określonymi w uchwale Rady Powiatu,


c) podejmowanie działań dotyczących wykreślania szkół i placówek niepublicznych w przypadkach przewidzianych w przepisach,


d) analiza informacji zawartych w Systemie Informacji Oświatowej dot. uczniów i słuchaczy szkół i placówek niepublicznych,


e) naliczanie dotacji dla placówek niepublicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami,


f) dokonywanie wpisu oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji szkól i placówek niepublicznych prowadzonej przez Starostwo Powiatowe,


g) wydawanie decyzji o nadaniu szkole niepublicznej uprawnień szkoły publicznej.


3) w zakresie prowadzenia spraw finansowych dotyczących placówek oświatowych :


a) współdziałanie z Wydziałem Finansowo-Budżetowym w zakresie planowania wydatków budżetowych na realizację zadań oświatowych,


b) opracowywanie projektu budżetu powiatu w zakresie dotyczącym placówek oświatowych z działów oświata i wychowanie, w tym przygotowanie propozycji uchwały budżetowej dla działu oświata i wychowanie wraz z objaśnieniami, a także proponowanie w tym zakresie zmian,


c) wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu w zakresie działów oświata i wychowanie, w tym opiniowanie i weryfikacja wniosków w sprawie zmian planów finansowych jednostek z tych działów,


d) prowadzenie bieżącej analizy przebiegu realizacji budżetu oraz sytuacji finansowej jednostek oświatowych, w tym:


- opracowywanie informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze oraz sprawozdania rocznego z wykonania budżetu w części dotyczącej oświaty i wychowania,


- dokonywanie bieżących analiz, sprawozdań budżetowych i sytuacji finansowej jednostek oświatowych,


e) opracowywanie projektu regulaminu określającego niektóre zasady wynagradzania za pracę, zasady przyznawania dodatków do wynagrodzenia, innych dodatków oraz trybu i kryteriów przyznawania nagród ze specjalnego funduszu nagród, dla nauczycieli zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych prowadzonych przez powiat kłodzki,


f) analizowanie projektowanych rozwiązań w zakresie wynagradzania nauczycieli w zakresie konieczności uzyskania wymaganego poziomu średnich wynagrodzeń w poszczególnych grupach awansu zawodowego n


g) analiza SIO w związku z planowaniem dochodów powiatu z tytułu subwencji oświatowej, szczególnie w zakresie finansowania jednostek niepublicznych,


h) analiza materiałów planistycznych na następny rok budżetowy w porównaniu do zatwierdzonych arkuszy organizacyjnych, planowanie wydatków na zadania oświatowe wynikające z przepisów prawa,


i) przygotowywanie i analiza wniosków zmieniających plany finansowe jednostek na Zarząd, po otrzymaniu wniosków od jednostek w zakresie zadań remontowych i inwestycyjnych,


j) proponowanie działań oszczędnościowych w jednostkach oświatowych oraz monitorowanie ich realizacji i przedstawianie sprawozdań z. realizacji Programu Naprawczego w dziedzinie oświaty,


k) analiza przepływów finansowych do zatwierdzonych planów finansowych przez Radę Powiatu (harmonogramy roczne i ich kwartalna aktualizacja),


l) przygotowywanie i analiza wniosków zmieniających plany finansowe jednostek na Zarząd, po otrzymaniu wniosków od jednostek w zakresie wydatków bieżących,


m) składanie wniosków w sprawie uruchomienia środków z rezerwy celowej, po otrzymaniu wniosków od jednostek i ich weryfikacji,


n) weryfikacja planów finansowych jednostek w trakcie realizacji budżetu i sporządzenie informacji finansowej poszczególnych jednostek na Zarząd,


o) przekazywanie jednostkom oświatowym informacji w sprawie ostatecznych planów finansowych po uchwaleniu uchwały na dany rok budżetowy,


p) prowadzenie i analiza planów finansowych jednostek niepublicznych i publicznych, bieżąca ich kontrola oraz przygotowywanie zasileń do jednostek i przekazywanie informacji o zasileniach do WFB.


4) w zakresie wspólnej obsługi finansowej placówek oświatowych:


a) prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i przyjętymi zasadami rachunkowości zgodnie z przepisami w przypadku powierzenia obowiązków z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości jednostek obsługiwanych są one przekazywane w całości,


b) przygotowywanie na potrzeby jednostek obsługiwanych dokumentów i informacji niezbędnych do opracowania projektów planów finansowych jednostek obsługiwanych oraz zmian tych planów,


c) prowadzenie ewidencji syntetyczno-analitycznej środków trwałych i przedmiotów nietrwałych, zgodnie z przepisami Ustawy o rachunkowości,


d) obsługa rachunków bankowych jednostek obsługiwanych,


e) obsługa finansowo-księgowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,


f) gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji  przewidzianej Ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości,


g) wykonywanie zadań z zakresu rachunkowości dochodów własnych,


h) rozliczanie inwentaryzacji aktywów i pasywów jednostek obsługiwanych oraz ustalanie wyniku finansowego,


i) rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych pracowników jednostek obsługiwanych.


j) realizacja planów finansowych jednostek obsługiwanych,


k) współpraca ze Skarbnikiem Powiatu w zakresie realizacji budżetu Powiatu w części dotyczącej finansowania zadań w zakresie oświaty,


l) wsparcie dyrektorów jednostek obsługiwanych w zakresie tworzenia i wprowadzania zmian w planach finansowych,


m) dostarczanie bieżących informacji jednostkom obsługiwanym, dotyczących poziomu wykonania planu finansowego,


n) wsparcie dyrektorów w zakresie przygotowywania arkuszy organizacyjnych jednostek pod kątem dostarczania informacji finansowych niezbędnych do ich przygotowania,


o) obsługa wypłat wynagrodzeń i innych świadczeń pieniężnych dla pracowników jednostek obsługiwanych i jednostki obsługującej oraz osób zatrudnionych na podstawie umów cywilno-prawnych w jednostkach obsługiwanych,


p) sporządzanie list płac,


q) dokonywanie wypłat wynagrodzeń,


r) dokonywanie rozliczeń z urzędami skarbowymi, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i innymi urzędami,


s) dokonywanie rozliczeń dla potrzeb zbiorczej cząstkowej deklaracji VAT-7,


t) ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu, wynagrodzeniach i wydatkach z osobowego funduszu płac,


u) sporządzanie sprawozdań dotyczących zatrudnienia, wynagrodzeń, osobowego funduszu płac, obowiązkowych składek ubezpieczeniowych i innych sprawozdań przewidzianych prawem,


v) przygotowanie sprawozdań o średniorocznym wynagrodzeniu nauczycieli,


w) prowadzenie dokumentacji emerytalno-rentowej pracowników jednostek obsługiwanych oraz jednostki obsługującej,


x) wystawianie zaświadczeń dla pracowników jednostek obsługiwanych.


 


 



 

Wyświetl informacje publiczne opublikowane przez "Oświaty (OSW)"

Kliknij, żeby wypisać wersję do wydruku wersja do wydruku

Pliki powiązane z informacją

Odnośniki powiązane z informacją

.